*
1000دلیل علمی و منطقی برای حضور در انتخابات: - محمدرضا ترابی زارچی * * +
محمدرضا ترابی زارچی

سلام

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 12 اسفند 1390 بنا به پیش بینی رهبر عزیزمان پر شور تر از گذشته برگزار میگردد، بر خود لازم دانستم دلائل حضور خود را در این انتخابات برای دوستان جوان و روشنفکر! خودم بیان کنم (البته کلمه روشنفکر دیگر بوی نامطبوع دین گریزی میدهد پس کلمه "روشن ضمیر" را جایگزین میکنم) .

واما دلائل حضور در انتخابات :

1-        ارزش قایل شدن برای خودم و حق رای خودم

2-       قوت بخشیدن به دموکراسی 

3-       دخالت در سر نوشت خود و کشورم

4-       وظیفه ملی

5-       اقتدار ملی

6-       عزت ایران

7-       .......

8-       .....

9-       ....

999  ....

1000   ...

......

دلائل زیادی وجود دارد اما یک دلیل اصلی وجود دارد که همه را تحت الشعاع  قرار می دهد:

علمی

منطقی

مهمتر ازهمه...

قرآنی

کاش همان اول به ذهنم میرسید و اینهمه وقت شما را نمی گرفتم، وقتی قرآن برای ما حرف میزند چه نیاز به 1000 دلیل به اصطلاح علمی و منطقی:

((در خانه اگر کس است یک حرف بس است))

یکی از آیاتی که میتواند اشاره ای به حضور در برنامه های ضد استکباری از جمله انتخابات ، راهپیمایی ها و... داشته باشد  آیه 120 از سوره مبارکه توبه است که خداوند در این آیه میفرماید:


مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الأَعْرَابِ أَن یَتَخَلَّفُواْ عَن رَّسُولِ اللّهِ وَلاَ یَرْغَبُواْ بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ لاَ یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلاَ نَصَبٌ وَلاَ مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلاَ یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ


اهل مدینه و اطرافیانشان از عرب‏هاى بادیه‏نشین را نسزد و شرعاً جایز و عقلاً روا نباشد که از رسول خدا (در مقام جهاد) تخلف نمایند و یا از او (در سفر وخطرات جنگ) به وسیله پرداختن به خویش روى برتابند این به خاطر آن است که هیچ تشنگى و رنج و گرسنگى در راه خدا به آنها نمی رسد و به هیچ مکانى که کافران را به خشم آورد قدم نمی نهند و هیچ بهره ‏اى از دشمن نمی یابند مگر آنکه به پاداش آن براى آنها عملى صالح نوشته می ‏شود همانا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی سازد


برخی از نکات آیه شریفه :

در دفاع از اسلام، شهری و روستایی مطرح نیست و همه باید از جان و دل کمک کنند (لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم)

مسلمانان باید در راه دفاع از ارزش ها، خود ر1 آماده هر تحریم و هر سختی و مشکلی بکنند و با تمام قدرت در برابر این مشکلات بایستند و بر آنها غلبه کنند

جامعه اسلامی باید همیشه با کفر و استکبار مبارزه کند و ساعتی از مبارزه کوتاه نیاید(یغیظ الکفّار)

هر گونه راهپیمایی و حرکات دسته جمعى مسلمانان که موجب خشم و هراس کفّار بشود در نزد خدا پاداش دارد. (موطئاً یغیظ الکفّار)

اطاعت بی ‏چون و چرا از رهبر لازم است، و کسى حقّ تخلّف از فرمانِ رهبر جامعه را ندارد  ( ما کان لاهل المدینة... ان یتخلّفوا)

...

عمل صالح!

 یک مورد آن حرکت دسته جمعی است که «یَغیظُ الْکُفَّار» کند

نمی‌گوید: «یَغضب الْکُفَّار»، فرق بین غیظ و غضب چیست؟ غضب عصبانی شدن است. غیظ جوش آوردن. و لذا «غضب الله» داریم. «غاظ الله» نداریم. خدا غضب می‌کند اما غیظ نمی‌کند. چون غیظ یعنی پر شد، وجود بی‌نهایت هیچ وقت پر نمی‌شود می‌گوید: «یغیظ» یعنی کفّار سرریز شوند.غضب ممکن است آدم عصبانی شود، اما سرریز نشود. «یغیظ» غیظ کند یعنی سرریز شود. یعنی طوری حرکت کنید که بترکند

 اگر حرکتی کردید که دشمن پوکید، برای شما عمل صالح است.

و در آخر برای ما:

انتخابات یغیظ الکفار است







نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 اسفند 9 توسط محمدرضا ترابی زارچی
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

*
*